tisdag 14 juni 2011

Dubbelnatur

Här hemma har jag en 6-åring som är rädd och orolig för de mest konstiga saker, sedan har jag ett 10-årigt bmx-/snowboard-/skateboardproffs som är "top of the world" mest hela tiden samtidigt som jag har en tonåring som strör kläder omkring sig, ligger i soffan och fiser/rapar och slötittar på tv samtidigt som han surfar på sin ipod. Mitt största bekymmer är inte killarna i sig utan att alla 3 egentligen är en och samma person dvs en helt vanlig 10-åring! Upp och ner HELA TIDEN. Det är inte lätt att "känna av" vilken person som sitter mitt emot mig (om han nu inte rapar och fiser för då vet jag ju vem det är så klart!)

Idag ringde den rädda mig på jobbet och sa att han inte tordes gå till fritis! Dit har han ju bara gått varenda dag (förutom lov och helger) sedan har var 6 år så det är klart att det är pirrigt?! Han var orolig för att ingen kompis skulle vara där. Så jag ringde så klart till fritis (sopa sopa) för att kolla upp det och alla som han pratat med kvällen innan var där. Jag ringde tillbaka och sa som det var att det är bara att pallra sig iväg för kompisarna är där. Gick några minuter sedan ringer det igen och nu har hela himlen öppnat sig för nu var det hulkande och snorande utan dess like och jag uppfattade bara strödda meningar som "törs inte" "ser att jag gråtit" "kan inte sluta". 6 ggr upprepades detta tills jag argt sa  "varför ringer du mig hela tiden ring till pappa istället"och då blev det i alla fall tyst på telefonen.
Efter en lång stund ringde Mattias "Hej det är jag, du jag åker hem och cyklar med Calle till fritis"
VA?! och han säger att jag curlar....

Senare på dagen ringer bmxproffset och säger kaxigt att "öh, allt är lugnt, jag åker hem nu"...och lägger av en rap.Hmmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar