torsdag 9 juni 2011

Skolavslutning

Så var det skolavslutning för vårat skolbarn. Nästa år har man två stycken ryggar att titta på! (Ja, alla barnen står ju vända mot trappan där varje klass står och sjunger, så man ser sitt eget barn i typ 5 min och ryggar i 1,5 timme!) En mamma sa till mig att "nu är det bara 3 avslutningar till här"...men hennes yngsta är lika gammal som min äldsta. Själv började jag räkna och kom fram till att 2022 DÅ är min sista skolavslutning på Hovsta skolan...det ni! Här var det inte speciellt tätt mellan barnafödandet vill jag lova!! Hoppas de kommit på en bättre lösning än att alla ska sjunga varsin låt för även fast de slår ihop flera klasser så blir det så låååååååååååångt och *gäsp* tråkigt! När man tröttnat på att titta på ryggar vänder man sig om och bildar istället små samtalsgrupper mellan föräldrarna där man diskuterar allt mellan himmel och jord så att man nästan glömmer bort att lyssna på sitt egna barn.
Så förhoppningsvis kommer de på någonting annat, t ex att man kan fika under tiden barnen sjunger?, eller att friskolorna "tar över" så det inte blir så många barn (nej det där menade jag inte men det skulle vara bra om de flesta var på semester för då blir det inte så långrandigt) Jag hade som vanligt ingen kamera med mig men vad skulle man ta kort på? Ryggar? Eller en klass som står på en trapp långt bort så man måste ha värsta kameraobjektivet för att se vilka som står där? När alla skulle samlas efteråt ställde de sig en RING! Det kan man ju inte heller ta kort på! Så det var ju tur att jag inte släpade på min kamera i onödan (eller släpa och släpa...den väger ju ingenting och är pytteliten, men ändå)

Som en äkta curlingmamma så fick sonen NATURLIGTVIS en "sluta skolan" present och när jag kom hem från jobbet blev det en "sluta skolan" hamburgare på Mac Donalds och när vi stod i kön ringde en kille ang en annons jag ringt på och plötsligt fick sonen en "klippa sig och sluta skolan" bmx! Ja även de mindre barnen fick presenter och hamburgare SÅ KLART!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar