lördag 4 juni 2011

SOPA SOPA SOPA

Ja, jag är en tvättäkta curlingmamma och ja, jag platsar i landslaget! Curlingmamma uppfattas ju ofta som någonting negativt och ingenting man pratar högt om MEN jag erkänner! Jag skjutsar äldsta sonen (9 år) till sin kompis på andra sidan Hovsta med cykeln på cykelstället istället för att säga åt honom att cykla dit själv.
Jag slängde mig iväg till affären och köpte en ny cykel samma dag som samma son kom hem och sa "de retar mig för att min cykel är för liten". Jag köpte en ny touchmobil till honom när jag råkade tvätta hans i tvättmaskinen (vad är det för kvalité på telefonerna nu för tiden! Det var ju bara 40 grader!?) för han sa att ALLA ANDRA hade det (konstigt när han sedan kom hem och sa att han var först i klassen...hmmm...)

Sedan finns det ju dom som curlar i det tysta. Min pappa t ex som fixade mitt första sommarjobb (när jag var 15 år) på Televerket men inte berättade det för mig utan bara sa åt mig "gå och knacka på det kontoret och hör om de har något jobb till dig". Jag hade många fjärilar i magen och STOR klump i halsen...men jag klarade det!!  Tyckte att det gick lite väl lätt men trodde länge att det berodde på min charm ;)
Det är exempel på "bra" curling!  Men jag är mer expert på den andra sorten som Ni kommer bli varse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar