tisdag 27 december 2011

Papphammar

Plötsligt har vi fått en inneboende hos oss! Han bor i Olivers rum, sover i hans säng och ser precis ut som Oliver men han RÖR sig som Papphammar! Han tappar saker, spiller ut dricka, kladdar ner hela sig när han äter och slår sig både här och där så han får, som han själv kallar dom, "skråpor". (försöker intala mig själv att han menar skrapsår med sårskorpa på, men innerst inne vet jag att han bara har hört fel...men i alla fall, det är ett bra ord) Häromkvällen skulle han vara snäll och bära ut Noahs mat till tv-bordet, men istället för att ta tallriken med båda händerna så bar han den som en kypare, med en öppen hand (vad annars! Han har ju full kontroll..eller?) han missar dock att lyfta på fötterna utan snubblar istället över dammsugarslangen...SPLASH! ...och så hade vi spagetti och köttfärssås över hela vardagsrumsgolvet! Bredvid står en helt förtvivlad Noah som anklagande pekar på golvet, blänger på Oliver och gråtande skriker "MIN MAAAAAAAAAAAT" (som om det var den sista maten på jorden). Calle och hans kompis tog dock priset när de var i samma ålder och lyckades med konststycket att skvätta ketchup ända upp i kökstaket...tror det fortfarande finns en liten fläck kvar där, kanske ska be dom signera den...

Inte nog med att det bor en Gösta Ekman i miniatyr i vårat hus, han är dessutom senil!! T ex häromkvällen när "Gösta" var törstig och ville ha lite kall oboy (ja jag ger mina barn oboy! Oliver dricker så dåligt och han älskar oboy så jag tycker att det är bättre än ingenting) så sa jag till honom "drick den här i köket, gå ingenstans med glaset" varpå han svarar..."ja mamma jag ställer den på köksbordet". Jag lämnade köket och gick upp för att bädda om våra sängar (eftersom Noah envisas med att kissa ned min säng titt som tätt) och gick sedan ut och satte mig i soffan. Hör att Noah springer in i sovrummet (finns inget bättre än att hoppa i en nybäddad säng tycker han) och ser i ögonvrån att Oliver kommer efter med någonting i handen. Tänker inte på vad det är förrän jag hör Noah vråla "OLIVEEEER!!" varpå jag springer in och får se Oliver sitta på sängkanten med ett tomt oboyglas i handen ... resten har runnit ut på Mattias nattduksbord, ner mellan springorna till lådan, ner på tidningarna och böckerna som ligger i lådan och vidare ner på golvet.... Man kan ju bli galen för mindre...och efter en del "höjda röster" så lovade "Gösta", dyrt och heligt, att bara dricka oboy/dricka i köket hädanefter. Vi blir sams och han går ner för att hämta en bok till nattningen. Jag går efter för att låsa och släcka och möter då Gösta som är på väg upp .... med ett glas dricka i handen!!! SENIL var ordet...

Noah, som ser upp till sin bror, vill så klart inte vara sämre men han kör istället på Papphammars klädstil.
Så fort han kommer hem så klär han av sig byxor och kalsonger. När jag försöker klä på honom så säger han "nej mamma, passa inge' bra" och så tar han av sig kalsongerna igen, det ska vara löst och ledigt...precis som Papphammar här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar