onsdag 15 februari 2012

Att lära av sina misstag

Såg att Stina Dabrowski har kommit med en ny bok där hon berättar om sina misstag och vad hon lärt sig av dom... va?! Bara EN bok?? Jag skulle kunna skriva en bok varje år om alla mina misstag! Det skulle kunna bli en sådan där bok som man beställer varje år av jultidningsförsäljaren, "Annsofies tabbar &  lärdomar"! Bara det här året (och då har det bara gått två månader) har jag lärt mig massor av mina misstag. T ex

1. När man tvättar bilen i tvättunnel ska man ha handbromsen i (eller en växel) annars blir bara halva bilen ren och bakrutan lika skitig som innan...

2. Man ska inte göra rent glasögon med flera kilo diskmedel och sedan "slicka av" fingrarna.

3. Berätta inte för barnen att grannen haft inbrott...de törs inte gå hem själva på flera veckor!

4. Toppfyll inte soppåsen med matrester...allt hamnar i hallen på väg ut när botten lossnar (det här är en klurig grej att lära sig, den behöver nog vara med i alla mina årsböcker)

5.  Man kan inte tvätta bilen i minusgrader. Spelar ingen roll att det är varmt vatten, när man kommer till fönstren så blir det issörja när man torkar rent... (men om bara halva bilen är ren så måste man prova)

6. Inte säga att man ska skriva inlägg flera ggr i veckan på sin blogg...leder bara till "dåligt samvete".

7. När man ska göra orderblock och limma kortsidan, så är det bra om man bara limmar EN sida och inte både kort OCH långsidan...blir svårt att öppna...

8. Ställ inte morgonkaffet på viktiga papper... risken att du spiller är 99%..

9. Kör inte bil i snöstorm om fläkten inte fungerar...blir imma på insidan av rutan och man ser absolut ingenting!

10. Och sist men inte minst...rör inte om i målarfärgen med skaftet på penseln du just ska måla med!

Hoppas att Ni nu inte gör samma sak....utan lär av mina misstag!




En annan viktig sak, så här i sportlovstider, använd hjälm! (för bövelen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar