lördag 29 september 2012

Brända köttbullar...

Jaha, då har det hänt igen! Jag har bränt köttbullarna! Det är ganska vanligt att jag bränner saker på spisen eller i fritösen... för när jag väl satt igång stekpannan på låg värme (tror jag i alla fall men det visar sig sen att det var närmare max) och lagt i köttbullarna så börjar jag med annat. Idag började jag att duka ute på altanen...och när jag kom ut med de första glasen kom jag på att led-spottarna jag bytte häromdagen inte klarar att dimras utan flera hade gått sönder. Så jag tog fram stegen och plockade ner de återstående för att "rädda det som räddas kan", och satte tillbaka de äldre. När jag sedan stod där med 2 väl fungerande spottar kom jag på att utebelysningen också hade samma typ av lampa och där var båda trasiga för tillfället. Så jag öppnade altandörren (vilket medförde att Leia gick ut) och hämtade en stol att stå på...men fattade inte hur jag skulle kunna byta dom, så gick istället in och försökte med den andra lampan som jag än så länge kan nå inifrån (eftersom altanen inte är riktigt klar än) men den räckte jag inte upp till, så jag gav upp och gick ut i köket och på väg dit funderade jag på vad det var som lät? Tänkte att jag glömt att stänga av kranen, men fick se att det var köttbullarna! Så jag stängde av spisen och bad Oliver och Noah att hjälpa mig att duka, och när allt var klart fick jag se den öppna altandörren och tänkte stänga när jag kom på "Leia! hon är ju ute" och  undrade var hon tog vägen? Men eftersom hon kommer in direkt när någon går förbi eller om det prasslar i en buske så behöver vi aldrig vara oroliga för att hon sticker iväg, inte än i alla fall...och ikväll låg hon precis utanför på gräsmattan.

Det sägs ju att vi kvinnor är bra på att göra många saker samtidigt, och att ha "många bollar i luften", men jag undrar jag... Jag håller med om att vi är bra på att "sätta igång" många saker samtidigt, men har svårare att komma ihåg det vi just startat. Det ultimata vore ju om man hade ett litet harem som gick efter och såg till att det man startade också slutfördes. Och uttrycket "många bollar i luften" vad innebär det egentligen?? Jag har ju ett sånt jobb så att mina arbetsuppgifter är olika från dag till dag och prioriteringsordningen ändrar sig hela tiden, men jag kan lugnt säga att jag skulle aldrig klara av mitt jobb om jag inte skrev ner allting jag ska göra och komma ihåg...annars är det ju helt omöjligt! Betyder det att jag har många bollar i luften? Ingen aning, men det låter ju bra...men nån jonglör blir jag nog aldrig, hur skulle det se ut? Glömmer bort bollen direkt när jag kastat upp den (det man inte ser finns inte) och blir förvånade när den någon sekund senare landar i huvudet!

 
 
Papper känns ju ok att kasta men en telefonlur??
...det gör nog jäkligt ont att få i huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar